mia-

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Jul nyår och massa massa jobb

Av Mia - 4 januari 2011 15:32

Ja ursäkter och bortförklaringar finns det gott om. Massa julmat och julgodis. Jobbat mer än heltid inte haft tid eller ork att träna.

Har verkligen försökt att tänka på vad jag äter utan att bli manisk. Det finns ju så mycket underbart gott jusst över jul. Några beslut jag tog för att klara mig bättre var

- ingen julskinka hemma, det är för gott.

- ingen julgodis hemma, inga skumtomtar, knäck eller ischoklad

- inga pepparkakor

- ingen glögg

Jag har endast haft tillgång till god mat och godis när vi firat jul. O även då har jag försökt att hålla nere mängden.... MEN knäck är ju så gott!!!!

Jag har njutit av mitt godis och min mat, men med lite dåligt samvete, men någon måtta får det vara, det är bara jul en gång om året, visseligen i typ 2-3veckor men men


Jaja så till resultatet, jag var skitnervös för att ställa mig på vågen idag. Jag har inte vägt mig sedan den 19/12. Så över hela jul och nyår har jag lyckats gå NER 2 KG.

Jag var helt inställd på att jag skulle ha stått still. Har inte kännts riktigt bra i kroppen.

Men jag är stolt!


Nu är det hårdkörning ett tag igen.

Idag blev det badhuset 3 timmars bad med Elise. I morgon blir det vattengympa på kvällen innan jobbet.

Sedan får vi se vad som hinns med resten av veckan.


Någon som har något förslag på hur man firar när man har tappat 25kg. Det är min första riktiga målstolpe. Jag vill verkligen markera för mig själv när 25kg är borta så att jag aldrig glömmer den känslan. 7 kg kvar... 




 
 
Ingen bild

Heike

4 januari 2011 18:54

Herrrejisses vad kilona rinner av dej, helt fantastiskt !

Mia

4 januari 2011 20:31

Ja det känns underbart. var ju lite nervös för hur det skulle gå över jul. Men det funka ju.
18kg är borta. Hua bara resten kvar haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 mars 2013 13:29

Klädpaket storlek 50/52 Grön kortärmad 2 stjortor en vit en svart en beige tröja en grå tröja med 3/4 ärm ett par rebook träningsbyxor svarta ett par röhnisch träningsbyxor svarta med rosa detaljer ett par vita leggings   200 eller ...

Av Mia - 26 februari 2013 07:22

Såååå underbart skönt med sovmorgon. Fick sova ända till 6.40. Barnet var lite seg upp men jag längtar efter en underbar dag. Ska strax gå ut och morgonfodra hästarna. Sedan blir det lite stallpyssel. När Sofia kommer tillbaka från stan ska vi u...

Av Mia - 25 februari 2013 16:10

Ja då sitter man här i trappen igen. Tror att jag ska vadera detta trappsteg så det blir extra skönt att sitta på. Tur att det är kanon utsikt här ifrån iallafall. Sitter och tittar ut över stallet och väntar på att få se när Elise och Sweet ska...

Av Mia - 24 februari 2013 17:50

Har som sagt jobbat hela helgen. Men den har vart riktigt bra iallafall. Har kanon arbetskamrater som förgyller dagarna. Sedan har jag vart i stallet och myst med damerna. Igår var första gången Fresa markerat att hon blev trött och inte orkade...

Av Mia - 22 februari 2013 19:31

Idag har det vart verkliga toppar och dalar med bredbandet. Hade toppen motagning i soffan tidigare i kväll. Så jag lyckades se på film såååå nice. Nu ville de inte vara med alls så ny sitter jag i trappen och ser ut över gården. Hästarna är nattad...

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards